Hogyan kell cikket írni?
- Cikk koncepciója:
haszon, infó, érdekesség, összefoglaló, recept, lista + MIT KELL NEKEM TENNEM MOST
- Cím: benne van, mit kap meg a cikkből? IGEN/NEM
- Lead: összefoglalja a cikk lényegét? IGEN / NEM
- Bekezdések közötti címsorok: Ha csak ezeket görgeti át, haza tud vinni valamit a
mondanivalódból? IGEN/NEM
Ha ezek megvannak, megvan a cikk
mindig mutasd a teljes képet: semmi nem egyértelmű, csak neked az!
- Képek: 2 soros felirat van rajta ami benne marad a fejében IGEN/NEM
- Záró bekezdés: Összefoglalja a lényeget + megismétli mit kell tenned. IGEN/NEM
- Önreflexió, elmélkedés, metafora, szójáték, bármelyik OLDAL pártjára állás:
NE LEGYEN BENNE
Ha 0-5 IGEN, és 6. NEM, akkor már nem lehet melléfogni
Hogyan teszed bele a személyes márkaelemeidet a cikkbe?
Kiáltó elemek
forrása: személyes márkaelemeid „írott” kategória
értékrend morzsa: cikk hossza AWE hatás (lásd még: awesome) „a feeling of reverential respect
mixed with fear or wonder” a.m.: csodálattal és félelemmel vegyes áhítatos csodálat
kulturális hivatkozások: megértetéshez
eredetmitoszod + sztori formulád: felvezető történethez
Catchphrase
Ellenség, ami ellen harcolsz a vevő kedvéért
Konkurenciához való viszonyod
Suttogó elemek
forrása: eredetmitosz + személyes képességek
nálam:
hexamater
latinos szófordulatok
költői fordulatok prózában